آموزشی, کامیون F12, کامیون FH, کامیون N10, کامیون N12, کامیون ولوو

انواع لوازم یدکی کامیون
0 (0)

لوازم یدکی ماشین سنگین

برای رانندگان کامیون که بیشتر زمان ها در حال رانندگی هستند یک چالش اصلی که وجود دارد درباره وسایل و قطعات کامیون است که کدام یک از آن ها از اهمیت بالاتری برخوردار است.کدام یک عمرکوتاه تری دارد.کدام یک از آنها نسبت به سایر قطعات در اولویت بالاتری است؟ در ادامه این مقاله به بررسی قطعات مهم و کاربردی وسایل سنگین میپردایم.

پاسخ دقیقی نمیتوان به این سوال داد زیرا در هر مدل از کامیون,قطعاتی که درگیری بیشتری با قطعات دیگر  دارند و مقدار کارکرد آنها متفاوت است مسلما وسیله ای که درگیری بیشتری دارد زودتر در معرض آسیب قرار میگیرد و عمر کوتاه تری دارد. پس باید باسنجیدن کامیون و قطعه که ای بیشتر در معرض استفاده است نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کنید.

مهم ترین قطعات کامیوون کدامند؟

در بررسی لوازم یدکی کامیون مهمترین قعطه شامل موارد زیر است:

  • شمع: مهم ترین قطعه که هرراننده ای از آن اطلاع دارد شمع است که بدون وجود آن ماشین غیر قابل حرکت است..وظیفه اصلی آن ایجاد جرقه در سیلندر و ایجاد اشتعال توسط سوخت و هوا میباشد.
انواع فیلتر
  • فیلتر سوخت: قبل از اینکه بنزین یا گازوییل از باک وارد موتور شود باید از فیلتر سوخت رد شود تا ناخالصی های آن گرفته شود.محل قرار گیری فیلتر سوخت داخل لوله ای که مربوط به سوخت رسانی است وجود دارد از علت هایی که میتوان متوجه تعویض فیلتر سوخت شد:
    1 روشن نشدن ماشین
    2خاموش شدن پی در پی ماشین
    3 کاهش شتاب  ماشین
  • فیلتر روغن: این قطعه از اجزا بسیار مهمی است که وظیفه آن جلوگیری از ورود گرد غبار داخل اجزا اصلی موتور  است.از نشانه های تعویض آن  چراغ هشدار موتور است و تعویض پس از طی کردن بازه مسافت است که باتوجه به نوع کامیون وفیلتر متفاوت است.
  • فیلتر هوا : قطعه ای که در مقابل ورودی هوا موتور قرار میگیرد و هوایی که داخل موتور جریان میابد را تمیز میکند.

به طور کلی فیلتر ها نقش تدافعی دارند که ازقطعات دیگر محافظت میکنند.

 

  • توربو  شارژر

    : یکی دیگر از اجزا است که موجب میشود سیلندر ها هوا بیشتری دریافت کنند وموجب میشود عملکرد بهتری داشته باشند و با قدرت بهتری کار خود را انجام دهند.

     لوازم یدکی کامیون/توربو شارژر

    لوازم یدکی کامیون/توربو شارژر

  • سیستم تعلیق: این مورد در جاده های لغزنده و کوهستانی به کارمیاید که زمانی که ماشین ترمز میکند از مسیر خود منحرف نشود و سر نخورد.

 

  • تاخوگراف: این وسیله یک جورایی نقش دستیار راننده را برعهده دارد که در آن مبدا,مقصد,نوع بار,میزان حمل,سرعت های مجاز و هشدار های لازم را به راننده میدهد وآن هارا ثبت  میکند.

 

  • پمپ های آب: جزء مهم کامیونسیستم خنک کننده ای که در اطراف موتور جریان میابد و از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری میکند.پمپ های آب از قطعات بسیار پر طرفدار است زیراکه پمپ های معیوب اجازه میدهند موتور بیش از حد گرم شوند که آسیب جدی به موتور میزند پمپ های آب باید با استاندارد های بالایی ساخته شوند که عملکرد خنک سازی را به خوبی انجام دهند.

 

 

  • گیربکس(چرخ دنده) :

    که باعث میشود نیرویی ک موتور تولید میکند.به وسیله جعبه دنده به چرخ ها منتقل بشود. با استفاده از جعبه دنده میتوان سرعت متفاوت در حالت های مختلف تجربه کرد. به کمک جعبه دنده قدرت,جهت,شتاب های مختلف را میتوان کسب کرد که تعداد دنده ها متفاوت است.اجزای اصلی گیربکس چرخ دنده ها است که هرکدام از چرخ دنده ها نمایانگر عدد روی دسته دنده است.

 لوازم یدکی کامیون/گیربکس

لوازم یدکی کامیون/گیربکس

  • پلوس:

    نقش حیاتی در خودرو ایفا میکند که از قسمت های دیفرانسیل محسوب میشود و نیرو تولیدی موتور را به چرخ ها منتقل میکند.
    تفاوت نقش دیفرانسیل و پلوس در این است که دیفرانسیل وظیفه تنظیم چرخش چرخ ها را برعهده دارد و مقدار و سرعت پلوس را تنظیم میکند.

 لوازم یدکی کامیون/پلوس

لوازم یدکی کامیون/پلوس

  • دیفرانسیل چیست؟

    به طور ساده دیفرانسیل نقش تقسیم نیرو بین هرچرخ است که میان چرخ وگیربس است.بسته به نوع کامیون میتواند در عقب یا جلو باشد یا ممکن است همزمان در عقب و جلو باهم باشد. اگر دیفرانسیل محور عقب باشد پس از میل گاردان قرار دارد و اگر دیفرانسیل جلو باشد بعد از گیربکس است.

 

  • سیبک:

    نقش این قطعه در وسیله نقلیه جهت دهی و فرمان پذیری لاستیک ها هنگام چرخش و حرکات دورانی است علاوه براین در مسیر های ناهموار باعث میشود به صورت نرم و بدون صدا عبور کند یکی از علایم تعویض  آنها ایجاد صداها نامتعارف در کابین خودرو و عدم فرمان پذیری راحت خودرو است.

    در خصوص لوازم یدکی خودرو رانندگان باید این نکته بدانند که هرچقدر از قطعات بهتری استفاده کنند مسلما نتیجه بهتری خواهند گرفت و همچنین پیشنهاد میشود قطعه ای که مکانیک آنرا توصیه کرده استفاده شود.

 

  • دیسک ترمز :

    همانطور که از نامش پیداست عمل توقف وسیله را انجام میدهد. که هنگام ترمز گیری از طریق ایجاد اصطکاک با لنت موجب توقف خودرو میشود ازآنجا که این اصطکاک گرما زیادی را به وجود میاورد به طور مداوم لنت ها در معرض آسیب هستند.
    پس باید به موقع تعویض شوند و با لنت های مناسب جایگزین بشود در غیر این صورت امکان آسیب و خط افتادن روی لنت وجود دارد.از علایم که باید تعویض شود میتوان به صدا ناهنجار هنگام ترمز گیری و عدم ایستادن به موقع خودرو اشاره کرد.

 

  • میل سوپاپ:

    میل بادامک یا میل سوپاپ که از دونوع ورودی خروجی هستند که میل سوپاپ ورودی نقش ورود هوا و سوخت را ایفا میکند.در مقابل میل سوپاپ خروجی نقش خارج کردن دود از سیلندر به سمت اگزوز را انجام میدهند.

     لوازم یدکی کامیون/میل سوپاپ

    لوازم یدکی کامیون/میل سوپاپ

     

  • میل لنگ:

    از مهمترین اجزا پیشرانه هستند که که حرکت خطی پیستون هارا به حرکت دورانی تبدیل میکند. این قطعه به راحتی خراب نمیشود چون از اجزا مصرفی نیست. مهمترین بخش درحفاظت وکارایی درست آن اینست که روغن کافی باید به آن برسد.

 لوازم یدکی کامیون/میل لنگ

لوازم یدکی کامیون/میل لنگ

 

 

فروشگاه لوازم یدکی بابایی تامین کننده قطعات کامیون ولوو N10 ، N12 ، F12 ، FH
و لوازم تعمیر موتور و لوازم تعمیری دیسک انواع کامیون های ولوو

فروشگاه لوازم یدکی ولوو بابایی نزدیک به نیم قرن است که اقدام به فروش لوازم یدکی و موتوری این کامیون ها کرده است و با

نازلترین قیمت، اجناس با کیفبت را دراختیار کامیون سواران و همکاران گرامی قرار می دهد.


برای استعلام قیمت و سفارش محصول با شماره های زیر تماس بگیرید: 09122092660 (بابایی)

ارسال به سراسر کشور

با بیش از نیم قرن سابقه در بازار تهران
با بهترین و نازلترین قیمت در بازار (قیمت دست اول)

آدرس پیج اینستا گرام: volvobabaee

آدرس کانال تلگرام: volvobabae@

شماره تماس : 09122092660

WhatsApp

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
author-avatar

درباره saadi

فروش انواع لوازم یدکی کامیون ولوو ولوو N10 جدید و قدیم ولوو N12 جدید و قدیم ولوو F12 توربو و اینتر کولر ولوو FH

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.