کامیون N10, کامیون ولوو

معرفی کامیون ولوو N10
4.3 (18)

معرفی کامیون ولوو N10

در اواسط قرن ۱۹ میلادی کامیون های مدلF (شرکت بنز)خیلی بیشتر از قبل درحمل نقل سنگین جاده ای کشور های اروپایی گسترش یافته بود.این روند برنامه ای از پیش تعیین شده بود که میخواست تسلط کامیون های F  درکشورهاای جهان بخصوص  آلمان را تثبیت و منطقی کند.
برای شرکت تولید کننده سوئدی(ولوو) که بخش عمده ای از فروش و محصولات خودرا در نقاط مختلف جهان عرضه کرده بود منطقی بود که به ارائه کامیون های معمولی باطراحی مدرن ادامه دهد.

شکل گیری کامیون های N۱۰

در اواخر دهه ۶۰ میلادی شرکت ولوو با سرمایه گذاری های عظیمی روبرو شد.کامیون های سری های قبلی N( N86 و N88)  از نظر طراحی که مربوط به سال ۱۹۵۱بود تغییری نکرده بودند و  قدیمی شده بودند.به همین دلیل بازار خوبی نداشتند و کمتر مورد استفاده قرار میگرفتند در عوض کامیون های F به طور دائم در حال افزایش  سهم خود از بازار بودند.

شرکت ولوو تسلیم نشد و باور داشت که کامیون های N آینده ای  در عملیات حمل نقل دارد.
بخش جدید مدیریت کامیون های شرکت ولوو تصمیم گرفت پروژه کامیون های کاملا جدیدی را ادامه دهد که از موتور ۱۲ لیتری پنهان g89 وf89 استفاده میکند.

 

((ترکیب قدرت عالی با وزن سبک))

وزن پایین در ترکیب با قدرت مقابله با سخت ترین وظاییف حمل نقل از اولین اهداف ولوو در مسیر طراحی بود. یکی  از نمون های ان طراحی کاملا جدید ریل قاب بودد  که با کمک صنعتگران فولاد سوئدی توسعه یافت.

دلایل کاهش وزن  این کامیون ها
۱ بهینه بودن کابین
۲کاپوت فایبر گلاس
۳ موتور های قدرتمند توربو شارژر و مهم ترین نکته آن ریل های قاب دارای ضخامت های متفاوت در قسمت های افقی و عمودی بودند.

VOLVO N10

VOLVO N10

یک کامیون واقعا جهانی …
برای گسترش ولوو در آمریکا شمالی  عرضه یک کامیون بروز واجب بود.برای همین N10 در اواخر دهه ۷۰ میلادی به عنوان یک تراکتور نیمه تریلر معرفی شد.

بعد مدت ها N12 با موتور های بزرگتر نسبت به سری های قبلی  و کامیون های کمپرسی به امریکا شمالی معرفی شد. در کشور برزیل هم دردهه ۸۰ معرفی شد ازآن پس پلتفرمی برای افزایش موفقیت در قاره امریکا بوده است.

کسب مقبولیت گسترده!!!
یکی از دلایل محبوبیت از کامیون های N10 وN12 چسبندگی سخت آنها به زمین بود که اغلب میتوانست بااستفاده از تمام چرخ ها حرکت کند(تمام  چرخ ها متحرک) و این عامل مهم برای تمایز نسبت به سایر رقبا بوده است.

نام گذاری محصول
کامیون های N سیستم جدید برای تعیین کامیون های ولوو معرفی شد.(N) یا (F) مشخص میکند آیا کامون کلاهی دارد یا خیر درحالی که یک رقم اندازه تقریبی  موتور را برحسب لیتر نشان میدهد.

کابین..
کامیون N با کابین های روزانه‚کابین خواب یا کابین خدمه در دسترس بود بمعنی اینکه همیشه یک نوع کابین استاندارد برای حمل نقل  وجود داشت.

کابین ولووN10

کابین ولووN10

 کاربرد های نظامی N10

این کامیون جزو کامیون های سنگین محسوب میشود و در امور نظامی کاربرد داشته است مثلا در ارتش استفاده میشده و در نیروی هوایی سوئد به کار گرفته میشد.

این کامیون در دوقالب دو و سه محوره طراحی شده است که سه محوره در امور نظامی کاربرداشته است.

در سال 2002، ارتش بلژیک قراردادی را برای تامین 150 کامیون نظامی IVECO EuroTrakker، مجهز به سیستم حمل بار، منعقد کرد.
در سال 2023 بلژیک برای دفاع در برابر تهاجم روسیه، کامیون‌های Volvo N10 خود را به اوکراین تحویل داد. برخی منابع از برنامه ریزی برای تحویل 90 کامیون خبر می دهند در حالی که برخی منابع به 240 کامیون اشاره می کنند.

کامیون نظامی ولووN10

کامیون نظامی ولووN10

 

مشخصات کامیون ولوو  N10

وزن کامیونN10 به ده تن میرسد.انواع دیگر آن  شامل حمل بار.کمپرسی.تانکر و…میرسد.
این کامیون برای راننده و کمک راننده فضای مناسب ایجاد کرده است که از یک موتور دیزل توربوشارژ ولوو ۹.۶ لیتری بهره می‌برد که قدرتی معادل ۲۷۵ اسب بخار دارد.

ابعاد کامیون ولوو N10 به صورت ۳×۲.۴×۸ (ارتفاع/عرض/طول) است. ظرفیت بار آن بالغ بر ۱۷.۳ تن برآورد می‌شود. سوخت آن به صورت دیزلی یا گازوییلی است. نوع موتور به کار رفته در آن مدل Volvo TD101GA شناخته می‌شود. این مدل کامیون ولوو دارای ۶ سیلندر است. تولید این کامیون در ایران از سال ۱۳۵۳ آغاز شده است و بسیاری در زمینه‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

مشخصات کامل فنی کامیون ولوو N10:
  • کشور تولید کننده: سوئد
  • تعداد سیلندر: 6
  • حجم موتور: 9600 CC
  • قدرت: 275 اسب بخار
  • سرعت: 90
  • نوع جعبه دنده: دنده ای
  • نوع سوخت: دیزل
  • وزن: 9160 kg
  • وزن مجاز بار: 17300 kg
  • طول: 8 M
  • عرض: 2.40 M
  • ارتفاع: 3 M

این کامیون،با پیکربندی‌های ۲×۶، ۴×۶ و ۶×۶ در دسترس قرار دارد. به طور معمول با کابین سرپوشیده و قسمت بار در عقب ساخته می‌شود. قسمت بار آن به کناره بازشونده و درب مجهز است.

هم چنین برخی از نمونه‌های آن مجهز به جرثقیل حمل بار هستند.
در موارد دیگر نیز کامیون ولوو N10، برای خدمات پزشکی، اداری، نگهداری و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مدل‌ در بازار جهانی تولید نمی‌شوند اما قطعات و تجهیزات مربوط به آن همچنان به علت کارایی بالا در ایران مخاطبانی دارد و بسیاری به خرید و فروش آن می‌پردازند. در شاخه‌های فعالیتی گوناگونی، هم چنان از این مدل کامیون ولوو در داخل کشور استفاده می‌گردد.

فروشگاه لوازم یدکی ولوو بابایی نزدیک به نیم قرن است که اقدام به فروش لوازم یدکی و موتوری این کامیون ها کرده است و با نازلترین قیمت، اجناس با کیفبت را دراختیار کامیون سواران و همکاران گرامی قرار می دهد.

برای استعلام قیمت و سفارش محصول با شماره های زیر تماس بگیرید: 09122092660 (بابایی)

کامیون N10 VOLVO

فروشگاه لوازم یدکی بابایی تامین کننده قطعات کامیون ولوو N10 ، N12 ، F12 ، FH

و لوازم تعمیر موتور و لوازم تعمیری دیسک انواع کامیون های ولوو

ارائه کننده اجناس اصل و تضمین کیفیت

ارسال به سراسر کشور
با بیش از نیم قرن سابقه در بازار تهران
با بهترین و نازلترین قیمت در بازار (قیمت دست اول)

آدرس پیج اینستا گرام: volvobabaee

آدرس کانال تلگرام: volvobabae@

شماره تماس : 09122092660

WhatsApp 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 18 میانگین: 4.3]
author-avatar

درباره saadi

فروش انواع لوازم یدکی کامیون ولوو ولوو N10 جدید و قدیم ولوو N12 جدید و قدیم ولوو F12 توربو و اینتر کولر ولوو FH

1 دیدگاه در “معرفی کامیون ولوو N10
4.3 (18)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.